למשתמשות בעדשות מגע…

בגדול ישנם שני סוגים של עדשות מגע: קשיחות או מה שמכונה RGP ועדשות מגע רכות. שני הסוגים דורשים מרשם של רופא כדי לרכוש אותן. עדשות מגע רכות בנויות מפלסטיק רך וגמיש המאפשר מעבר חמצן דרכן לקרנית. הן מאפשרות למטופל או למטופלת להתרגל אליהן במהירות רבה יותר ויותר נח ללבוש אותן מאשר את עדשות המגע הקשיחות. בין החומרים החדישים יותר שמהן בנויות עדשות אלו ניתן למצוא סיליקון ג'ל אוהב מים שהם חומרים ידידותיים יותר לחמצן. העדשות הקשיחות מצד שני הן עמידות יותר ובעלות יכולת התמודדות מוצלחת יותר עם לכלוך והן מספקות באופן כללי ראיה ברורה וחדה יותר. הן זולות יותר בשל אורך החיים הארוך יותר שלהן לעומת עדשות מגע רכות. קל יותר לטפל בהן והסבירות שהן יקרעו נמוכה יותר אך כאמור הן פחות רכות מעדשות מגע רכות ויכולים לקחת מספר שבועות עד שמתרגלים אליהן לעומת מספר ימים שדורשות העדשות הרכות.

עדשות מגע לטווח ארוך הן עדשות שמאפשרות למטופל או למטופלת לישון איתן וניתן ללבוש אותן מלילה אחד ועד שישה לילות ולעיתים עד לחודש. מדובר לרוב בעדשות מגע רכות בשל היכולת שלהן להעביר חמצן לקרנית.

ישנן אמנם עדשות מגע עמידות וקשיחות שמעוצבות ומאושרות לשימוש במהלך הלילה אך אורך השימוש תלוי בצורת העדשה והסבילות של העינים שלך לשימוש לילי, מדידה שנעשית על ידי איש מקצוע. חשוב לדעת כי גם בשימוש ארוך טווח יש לאפשר לעינים מנוחה לילית מעדשות לפרקי זמן קבועים כדי למנוע נזק לעינים.

רוב המרשמים לעדשות מגע רכות באים יחד עם לוחות זמנים ללבישה, זה נכון גם לעדשות מגע חד פעמיות המוגדרות על ידי ארגון התרופות הלאומי האמריקאי כעדשות שנועדו ללבישה ולזריקה. עדשות אלו מכונות גם עדשות מגע יומיות משום שבסוף היום הן אמורות ללכת לפח. פעמים רבות עדשות מגע רכות מוגדרות כעדשות מגע חד פעמיות אך בפעמים רבות ניתן להשתמש בהן למשך תקופה ארוכה יותר, חלקן עד שבוע או עד 30 ימים עד לזריקתן לפח. בעת השימוש בהן הניקיון בין לבישה ללבישה הופך לחשוב מאוד.