מה טוב במפעל הפיס?

ישנם לא מעט קרנות, ארגונים וארגונים קהילתיים המלווים את מדינת ישראל אך מעטים מאוד המפעלים החברתיים המלווים אותה כמעט מיום היוסדה כמו מפעל הפיס. הסיפור של מפעל הפיס מתחיל עוד משנות החמישים של המאה הקודמת, כאשר העיר תל אביב גדלה בקצב משמעותי ולא הייתה אפשרות לספק מענה רפואי עבור כל התושבים שהגיעו לאחר מלחמת העצמאות. החלום שקרם עור וגידים ואף הצליח להרחיב את המקום למיטות החולים והמבוגרים שקלטה העיר תל אביב, הפך ממחשבה של ראש עיריית תל אביב דאז ישראל רוקח ז"ל לאחד ממוסדות המעצבים של מדינת ישראל לאורך שנות קיומה.

החזון של מפעל הפיס

אפשר לומר כי החזון להקמת בית חולים לא התמוססה במשך כל קיומו של המוסד, שכן יכולותיו לתרום חזרה אל הקהילה ולשפר את חיי האוכלוסייה בערים הרבות בישראל נעשה עוד משנות פעילותיו הראשונות. על כן גיוס הכסף מתוך ההגרלות השונות והמנות, נעשה על מנת להחזיר את הרווחים אל הקהילה החל מקידום חברתי של קהילות פריפריאליות ועד לצרכים הולכים ומשתנים של החברה הישראלית.

כמובן מעל לכל מפעל הפיס שם לעצמו מטרה לצמצם את הפערים החברתיים במדינת ישראל, החל מתרומות מבנים ועד לתוכניות בתחום הלימודים והפנאי. אך מעבר לחזון ההשקעה גם חזון המשחק לא פחות חשוב, המוביל לסיפוק חוויה מהנה בכל משחק והגרלה תוך כדי מתן אפשרויות זכיה שוות לכל משתתף ומשתתפת.

מה באמת טוב במפעל הפיס?

מה שטוב במפעל הפיס הוא לא רק החזון והמילים המפציצות, אלא העשייה בשטח דרכה נוכל לראות החל ממגרשי ספורט במגוון ערים, החל מתל אביב ועד לכפר נטר או שכונת ג'וואריש ברמלה. ההתערבות של מפעל הפיס מעניקה גם חסות לתלמידים מצטיינים, החל מתוכניות העשרה למגוון גילאים ובמאות בתי ספר ויחידות לימוד ועד לתוכניות מצטיינים ומלגאות שונות. כל אלו הופכים את המפעל שהחל אי שם בשנות החמישים בכדי לפתוח עוד מחלקה, לאחד המפעלים הגדולים ביותר בישראל בצמצום פערים וקידום החברה הישראלית ללא כל הבדל ועם חווית משחק מעולה בכל הגרלה.