לב שקט

שפע! כולנו רוצים אותו! שפע בריאות, שפע אוכל, שפע מתנות, שפע כסף, שפע פרנסה, שפע אהבה. שפע! גם אני רוצה! אני רוצה שפע! אבל מודה שהשפע שאני מחפשת היום קצת שונה ממה שחיפשתי לפני כמה שנים.

כשהייתי ילדה, אבי סיפר לי לראשונה על ספר הזוהר. אני זוכרת שהייתי מוקסמת מהרעיון שיש ספר שיש בו את כל התשובות לכל השאלות. ספר שמסביר בדיוק מה תפקידנו בעולם, לשם מה אנחנו פה, מה המטרה של החיים האלו? היה ברור לי שכשאגדל אקרא את הספר הזה.

עברו שנים, עברתי מצבים שונים בחיים. חלקם טובים, חלקם קשים, כמו כולם. חיים ומתמודדים. לפעמים החיים היו מתוקים ושופעים כמו עוגת שוקולד חמה עם גלידה נמסה שאפשר רק ללקק את האצבעות, לפעמים היו מרים כמו קפה שחור חזק ולפעמים מלוחים בטעם הדמעות שזלגו על הלחיים. אבל כל חלק או מנה בארוחה היו דרושים עבורי כדי להבין שמשהו חסר. משהו לא יושב עד הסוף. הלב לא שקט…

ואז התחיל החיפוש. חיפשתי את המקום הזה בלב שיספק לי את השקט שאני רוצה. שאגיע למקום של רוגע, שלווה, שלמות. חיפשתי בלימודי העצמה, חיפשתי בחוגים שונים, חיפשתי אצל כל מני מטפלים, חיפשתי בהודו, ביפן, בנפאל, חיפשתי במשפחה, חיפשתי בבני זוג, חיפשתי… יגעתי, יגעתי ולא מצאתי.

אחרי כל כך הרבה חיפושים נזכרתי באותו ספר שאבי סיפר לי עליו כשהייתי ילדה. ספר הזוהר. ספר התשובות לכל השאלות. המדריך לחיים ע"פ הבורא. כך בעצם התחלתי את דרכי בשבילי הקבלה. אין ספק – זו דרך! חתיכת דרך! היא מרגשת, מאתגרת, מתישה, מעצימה, מרימה ומורידה, מרהיבה ומפחידה.

מה אומר, יש אנשים שיוצאים למסעות בהרים מושלגים, מטפסים לפסגות נישאות אל על. יש אנשים שיוצאים למסעות בג'ונגל, בינות העצים העבותים ובעלי החיים הטרופים. יש אנשים שיוצאים למסעות בסוואנות הגדולות לצפות בחיות הבר המרשימות. אני יצאתי למסע אל סודות היקום. המסע של חיי. לא תארתי לעצמי שלימודי הקבלה יהפכו להיות מסע עבורי. מי תאר לעצמו שקריאה בספר – אותיות שחורות על גבי דפי דפוס בצבע קרם, יהפכו להיות עבורי שבילים מפותלים, גשרים צרים, מרחבים ופסגות, עמקים וגיאיות. שאצליח להבין, להתרגש, לכעוס, לכאוב, להתאהב ולגלות את משמעות החיים. ואיזו משמעות אדירה ומרתקת זו!

נכון, המסע שלי עם קבלה לעם עוד ממשיך, עוד לא גיליתי הכל, אבל היום אני יודעת בוודאות שהלב שלי נמצא בדרך הנכונה כי הוא סוף סוף שקט…