תיקון אף מרובע באמצעות ניתוח

ישנן המון סיבות מדוע נשים או גברים בוחרים לבצע ניתוח אף כדי לשדרג את מראה הפנים שלהם. אחת הסיבות לכך היא תיקון הקצה של האף. לאף בכללות יש תפקיד חשוב מאוד ומרכזי במראה הפנים של האדם ולפנים מקום מרכזי בנראות הכללית של האדם. קצה אף שנראה כמו קופסה או מה שנקרא אף מרובע, הוא קצה אף שנראה רחב, עבה ושטוח וזאת בשונה מצורת הקצה המשולש שנתפסת כסימטרית ויפה יותר בעיני מרבית האוכלוסיה ומרבית המטופלים.

האנטומיה של אף מרובע היא כזו שגורמת לפנים כולם להיראות מעוכות מעט ולא פורצות קידמה אל אלא כביכול "נמעכות" לאחור. מדובר בבעיה ידועה אצל נשים וגברים לבנים יותר מאשר בקבוצות אתניות אחרות, אך גם בהן ניתן למצוא מקרים של אף שטוח. כדי לזהות אף שטוח ניתן להסתכל עליו מלמטה, כלומר מהחלק של האף שבו רואים את הנחיריים. אף משולש יהיה אף שבו החלק של הנחיריים הוא החלק הרחב יותר וככל שמתקדמים אל קצה האף כך הוא נהיה חד יותר ויוצר מעין צורה של משולש. לעומת זאת אף מרובע או פחוס הוא אף שבו לא נוצרת צורת המשולש והחלק הקדמי, הקצה שלו, לעיתים רחב כמעט כמו החלק של הנחיריים. במצב זה נוצרת צורת ריבוע שגורמת לאף כולו להיראות רחב יותר. זו הסיבה שחלק מהאנשים מכנים אף כזה כסוג של בועה, אך האמת שההבדך בין אף מרובע לאף בועתי הוא כי באף מרובע ישנה הפרדה בין שכבות העור של שני הנחיריים, הפרדה שיש לטפל בה גם כן בניתוח כדי להבטיח נראות טבעית. ישנם מקרים שבהם האף הוא גם מרובע וגם בועתי אך זהו מצב פחות שכיח.

תהליך התיקון של אף כזה דומה מאוד לכל ניתוח אף אחר, אם כי ברור שכדאי לבחור במנתח או במנתחת שיש להם ניסיון בטיפול במקרים דומים לשלך. ככל שהמנתח או המנתחת יותר בעלי ניסיון כך היכולת שלהם להביא לתוצאות אופטימליות במינימום מאמץ תשתפר. בחלק מהמקרים ניתן לעשות שימוש בטכניקות פחות פולשניות המתמקדות בקצה האף ובחלק מהמקרים לא יהיה מנוס מניתוח אף פתוח כדי לבצע שינוי דרמטי ולהשיג את התוצאות הטובות ביותר.  לאחר הניתוח והשגת התוצאה הרצויה חשוב לקבע את האף באמצעות מכשיר מתאים שיגן עליו עד להתאוששות ולאפשר החלמה חלקה שתשמר את תוצאות הניתוח.