טיפול קוסמטי בצלקות אקנה

פצעי האקנה שכיחים בעיקר אצל מתבגרים ומתבגרות ונפרסים על פני 80 אחוז מהאוכלוסייה, הם גם יכולים להתלוות אלינו עד בגילאים המוקדמים של שנות העשרים לחיינו. אך אצל לא מעט בני אדם הפצעים לא נעלמים עם סיום גיל ההתבגרות ויכולים להמשיך לגילאים מאוחרים יותר,כשהם מלווים בצלקות שונות באזור הפנים. במאמר הבא נעשה מעט סדר בדרכי הטיפול שיש כיום בצלקות אקנה.

סיבות לפצעים

פצעי האקנה מלווים כשמונים אחוזים מהמתבגרים ועוד עשרה אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת, אך יחד עם הפצעים מתלווים גם צלקות. צלקות הנובעות מפצעי האקנה פוגעות בשלוש שכבות העור, שכבת השומן התת עורי שחשובה לנפח העור, שכבת הדרמיס מכילה עצבים מורכבת משכבת האפידרמיס האחראית לחיבור העור והשומן. חלק מהסיבות להופעות פצעי האקנה הן חוסר איזון הורמונלי המלווה מתבגרים לרוב, טיפולי הורמונים ופוריות, מתח נפשי וחשיפה ממושכת לשמש. כל אלו עלולים להיות הסיבות להופעת פצעי אקנה, גם בגיל מבוגר וגם בגיל ההתבגרות.

טיפול בצלקות אקנה
ישנם כיום מגוון רחב של טיפולים בצלקות אקנה והראשונה שבהם הוא פילינג.
טיפול זה נעשה על ידי מסכה וקרמים ייעודים כאשר רוב הטיפולים מהסוג הזה נמשכים לכל היותר כשעה ומבוצעים על ידי רופא עור כשהחומר חודר אל השכבה האמצעית של הדרמיס. ההליך מתבצע תחת טשטוש מקומי ואינו  כולל כאבים לאחר הטיפול. יחד עם זאת חשוב לציין כי הטיפול לא תמיד יעיל לבעלי עור צבע כהה וצהוב.

טיפול בדרמה רולר
טיפול מהסוג הזה נעשה לרוב על ידי מכשיר חשמלי או ידני כשבקצה המכשיר ישנם אלפי מחטים מיקרו כירורגים, אשר חודרים אל שכבות העור ויוצרים פצעים וגירוי עורי. בעזרת פצעים אלו גורמים לבנייה מחודשת של העור ושיקומו, גירוי עורי מסוג זה עוזר במיוחד לצלקות האקנה ואף למריחת תכשירים שונים לשיקום העור והצלקות.

לייזר פרקציונלי
טיפול זה נעשה על ידי קרני לייזר זעירות החודרות את שכבות הדרמיס של העור ויוצרות שורה של פצעים באזור הצלקות, על ידי פציעות אלו העור הופך למגורה ומתחיל לייצר רקמות עור וחיבור חדשות בין פצעי הצלקות. טיפול זה נחשב ליעיל לצלקות ולאזורים מוגדרים, שכן קרנות הלייזר מסוגלות לטפל בצלקות עמוקות ומורכבות.

שאר הטיפולים
כמובן שישנם עוד סוגים רבים של טיפולים ואנו מנינו רק את שלושת הטיפולים הנפוצים כיום בעולם הקוסמטיקה, טיפולים מהסוג הזה נמנים יחד עם טיפולי קרמים שונים וטיפולים על ידי הזרקת חומצות וסוגי סיליקון שונים. אך חשוב לזכור כי יחד עם כל סוגי הטיפול הקיימים כיום, חשוב להיוועץ עם רופא עור ולקבל המלצה המתאימה לסוג הצלקות שיש לנו.