היתרונות והחסרונות של שתלים דנטליים קצרים

טיפולי שיניים רבים עלולים להגיע למצב של החלפת השן בשתל, הליך זה עלול להיות מורכב לעיתים ממגוון פרוצדורות כמו הרמת סינוס, מספר עקירות נוסף ועוד. לעיתים תהליכים מסוג זה עלולים לקחת בין חצי שנה לשנה בין החלמה עד סיום והחלפה של השן בשתל. יחד עם זמן ההמתנה שבין העקירה עד להשתלה של השתל, ישנם גם לא מעט סוגים של שתלים, ובשנים האחרונות הפכו שתלים דנטליים קצרים למאוד פופולריים בקרב לא מעט מרפאות ומטופלים. ודווקא בגלל שהליך מסוג זה עלול לקחת זמן וגם לא מעט כסף, לפני שאתם או הרופא המטפל מחליטים על שתלים דנטליים קצרים, חשוב שתדעו מה הם היתרונות והחסרונות של שתלים אלו.

היתרונות הברורים של שתלים קצרים

שתלים קצרים יכולים להתאים לרוב סוגי השתלות השיניים, אך היתרונות הברורים שלהם מגיעים לידי ביטוי בעיקר במקרים של מטופלים חסרי עצם. במקרים מסוג זה עד לפני הופעת השתלים הקצרים, היה צורך בניתוח להרמת סינוס על מנת לבצע השתלת עצם מלאכותית. הליך זה היה מאריך את זמן ההחלמה בעוד כחצי שנה, מוסיף איתו גם עלויות נוספות. אך כיום הפתרון להרמת סינוס הוא לא אחר מאשר שתלים דנטליים קצרים, אשר מתארכים עד לכדי 5 או 6 מ"מ ולהם שטח פנים די רחב המאפשר לשתל לעמוד תחת הלחץ של השיניים והלעיסה. השתלים מוחדרים בצורת הברגה ולהם מסילות שאמורות להתברג אל אזור העקירה. מבחינה סטטיסטית שתלים אלו מראים על עמידות  ואחוזי הצלחה גבוהים בקרב מטופלים רבים. לכן חשוב לזכור כי בחירה של שתל קצר, במיוחד במצבים של חוסר עצם עלולה לחסוך לכם לא מעט זמן וכסף.

החסרונות של שתלים דנטליים קצרים

השתלים הדנטליים הקצרים מציגים עמידות כמו שציינו, אך יחד עם זאת הם מצריכים טיפול ושמירה על היגיינה. מכיוון ששתלים אלו כמו גם השתלים ה"ארוכים", מצריכים אזור נקי משאריות של אוכל וגם טיפול קבוע אצל שיננית. כל אלו יעזרו לכם לשמר את השתל הדנטלי הקצר לאורך זמן ולהנות ממנו ללא כל פגיעות או נזקים מיותרים מסביב לשן