מה עושה מומחה לשיווק ביום יום?

שיווק הינו אחד הכלים החשובים ביותר במאה העשרים ואחת, כלי זה מאפשר ללא מעט חברות קטנות וגדולות להתקדם דרכו מהמייל הקטן של המשרד ועד אל שלטי החוצות שבאיילון. אך בשביל שחברה קטנה תוכל לצאת גדולה ולא סתם גדולה, אלא גם לקבל מיתוג נכון  היא צריכה מומחה לשיווק. עיסוק זה הופך בשנים האחרונות לדי נפוץ ונלמד בכל מיני מכללות ומוסדות שונים. חלק מהלימודים מציעים לימודי תעודה, חלק מציעים לימודי תואר עם התמחויות שונות ותארים שנים כאלו ואחרים. אך מה בעצם עיסוקו של מומחה לשיווק ביומיום? האם הוא צופה כל היום בפרסומות? בודק יח"צ? ובכן לא רק, הנה כמה דברים שעושה מומחה לשיווק ביום יום, כמו מומחה שיווק DBISRAEL או שטראוס.

אסטרטגיות

שיווק הינו דבר מורכז ובעל רבדים שונים, הוא מורכב מלא מעט תחומי עניין וכלים שבהם אפשר להשתמש.
ובדיוק כמו מגוון רחב של יצירות גם מיתוג מחדש של חברה נעשה על ידי מוזה ורפרסנים כאלו ואחרים, לכן מומחה לשיווק אמור להכיר לא מעט אסטרטגיות שיווק על מנת שיוכל לשלוט בכלים הרלוונטיים עבור המוצר. ומכיוון שמומחה לשיווק מבצע מיתוגים ותוכניות עסקיות למוצרים רבים, עליו "לזרום" דרך שלל מוצרים ואסטרטגיות שונות. למשל מיתוג של משקפי שמש על ידי זמר מפורסם יכול למכור, אך באיזו תקופה מכירה של משקפיים תהיה הכי רלוונטית? האם בתקופת של החגים? בתקופת הקיץ או דווקא לפני? אסטרטגיה זו היא חלק קטן ממה שאמור להכיר מומחה לשיווק , גם ביום יום שלו ולעיתים גם בלילה.

הבנה של מוצר

מוצר הוא כמו איש שנולד ולעיתים מתגבשים לו רצונות שהוא לאו דווקא הכריז או חשב עליהם, כמו למשל רשתות חברתיות שבתחילה היו בעיקר מורכבות משתמשים שונים וכיום גם מלא מעט תכנים עסקים.
בדוגמה כזו למשל על איש שיווק להכיר את האופציות שהמוצר שלו יכול לבצע, בין אם אלו נעליים עמידות במים ואופניות, יצטרך האיש שיווק לדעת היכן מבין שני מאפיינים אלו עליו למתג את הנעליים. הבנות אלו ועוד רבות על מומחה שיווק להכיר ולדעת ביום יום שלו, לא רק על מנת לשפר את המוצרים עליהם הוא עובד אלא גם על מנת לשפר את יכולת השיווק שלו בכל זמן נתון ולכל מוצר שיתבקש לעבוד עליו.