בדיקת שמיעה דרך קופת חולים או באופן פרטי?

ישנן לא מעט בדיקות שאנו אמורים לעבור אחת לתקופה, בין אם מדובר בבדיקות דם שונות האמורות להעניק הצצה אל מצבנו הבריאותי הכללי ועד אל בדיקות עיניים שמוודאות האם אנו זקוקים לעזרי ראייה כמו משקפיים או עדשות. מבין בדיקות שגרתיות אלו נכללות גם בדיקות שמיעה, הנחשבות לבדיקות "חובה" בגילאי ינקות, בגיל ההתבגרות וכמובן בגילאים מאוחרים יותר או במידה וקיים חשש לירידה בשמיעה. בדיקות אלו מתבצעות כיום גם באופן פרטי ודרך מכוני שמיעה שונים ברחבי הארץ, אך גם דרך קופות החולים המציעות בדיקות שמיעה כחלק מסל הכיסויים של חברי הקופה.

בדיקת שמיעה  דרך קופת חולים או באופן פרטי?

במידה ואנו מרגישים כי חלה ירידה בשמיעה שלנו או שמא ילדינו זקוקים לבדיקת שמיעה תקופתית, ההתלבטות שבין קופת החולים למכונים פרטיים יכולה להיות לעיתים קריטית. בדיקות דרך מכוני שמיעה יוכלו להיעשות תחת מומחים בתחום בדומה לקופות החולים, אך דרך מכוני שמיעה אלו במרבית המקרים נוכל גם לקבל התאמה או המלצה מדויקת עבור מכשיר שמיעה. עם זאת מרבית בדיקות השמיעה דרך קופות החולים יהיו מסובסדות בצורה מלאה, אך במקרים אקוטיים בהם נזדקק לבדיקת שמיעה תוך זמן קצר ייתכן ונצטרך להמתין או שמא להגיע אל קופת חולים בעיר אחרת. באשר לבדיקות במכוני שמיעה, חשוב לדעת כי מרבית קופות החולים מכסות את בדיקות השמיעה במכונים אלו ודרכם ניתן לקבל תורים מהירים.

באילו מקרים נדרשת בדיקת שמיעה?

ישנם מספר מקרים אשר הופכים את בדיקת השמיעה לבדיקת "חובה", כמו שציין מעל כאשר מדובר בתינוקות אז כחלק מבדיקות סקר כל תינוק יעבור בדיקת שמיעה בכדי לאבחן פגיעות שמיעה שונות אשר עלולות לפגוע ביכולת התינוק לרכוש שפה. מקרים בהם קיימת ירידה בשמיעה הכוללות "טנטונים" באחת האוזניים או בשתיהן או במקרים בהם נפגעה באוזן בצורה פיזית או עצבית ויש לאבחן את חומרת הפציעה. אנשים הנוטלים תרופות באופן קבוע או החשופים לרעשים בתדירות גובהה, גם כן יתבקשו לבצע בדיקות סקר על מנת לאבחן את רמת השמיעה שלהם.